Ik Kan Niet Slapen!? Een Oplossing in 7 Stappen

te vroeg wakker worden oplossingen en tips
Te Vroeg Wakker? Dit is wat je MOET weten!
18 december 2017
natuurlijk slaapmiddel vrij verkrijgbaar
Natuurlijk Slaapmiddel Kopen? Ontdek Eerst De Echte Oorzaken Achter Je Slaapprobleem!
18 januari 2018

Ik Kan Niet Slapen!? Een Oplossing in 7 Stappen

ik kan niet slapen

Ik kan niet slapen” is één van de meeste gezochte termen op Google rond januari. Veel mensen hebben een soort van jetlag van de feestdagen.

Hier komt dan het niet al te mooie weer bij en voila,  je biologische klok is helemaal van slag.

Wanneer jij deze pagina hebt gevonden heb jij hier misschien ook wel last van. Het kan ook zijn dat je deze pagina toevallig voorbij zag komen op social media.

Hoe dan ook, op deze pagina zal ik een methode met je delen die voor veel mensen het “ik kan niet slapen” vraagstuk heeft opgelost. Lees dus snel verder!

 

 

 

Moe maar niet kunnen slapen

Je kent het vast wel. Je hebt een hele dag hard gewerkt en bent echt wel moe. 

Toch kan je niet in slaap komen, wat je ook probeert. 

De oorzaak van niet kunnen slapen liggen meestal bij je hormoonbalans en dus je biologische klok. 

Je moet je lichaam zien als een enorm complexe machine die automatisch allerlei stofjes aanmaakt.

Hier kun jij (als je weet hoe) invloed op uitoefenen met de juiste handelingen. Daarnaast moet je weten wat je juist niet moet doen zodat.

Moeite met in slaap vallen komt steeds vaker voor

Het is een feit dat men sinds de uitvinden van de smartphone steeds slechter in slaap kan komen. 

Voor de één heeft licht een grotere invloed op een goede nachtrust dan de andere. Sommigen mensen hebben veel baad bij  een daglichtlamp om zo je lichaam toch een beetje tijdsbesef te geven (hint: dat is waar het allemaal om draait) in de donkere dagen. 

Anderen kunnen prima zelfs met het licht aan in slaap vallen maar hebben dan het probleem van s’nachts wakker worden en niet meer kunnen slapen.

Verderop in dit artikel kun je lezen hoe jij opzoek kunt gaan naar de oorzaken achter jouw slaapproblemen.

 

Niet kunnen slapen door stress of piekeren

Het “ik kan niet slapen” is in veel gevallen oorzaak van stress of piekeren. Herken jij jezelf hierin?

Misschien lig jij ook wel eens wakker en kun je maar niet meer in slaap komen. Je bent aan het draaien en draaien. Je vraagt je zelf af hoe je morgen ooit de dag door gaat komen met zo weinig slaap.

Hoe kom ik morgen ooit de dag door met maar een paar uurtjes slaap!? 🙁

Het wordt erger en erger. Je gaat je er aan irriteren. Het is een niet slapen cirkel waar steeds meer mensen last van hebben.

 

niet kunnen slapen door piekeren

 

Doe eens een Cortisol test

Maar waarom is piekeren of stress zo slecht voor een goede slaap?

Nou, dat zal ik je vertellen.Wanneer je erg gestressed bent maakt je lichaam een hormoon aan. Dit hormoon heet cortisol.

Cortisol is een tegenpool van het slaaphormoon melatonine. Cortisol maakt je alert en wakker en werd vroeger door ons mensen gebruikt om snel wakker te worden en te blijven bij gevaar.

Het zorgt er onder andere voor dat je lichaam adrenaline kan aanmaken, klaar om te vluchten of te vechten. Dit is dus het anti-slaap hormoon waar je controle over moet krijgen.

Heb jij verhoogde cortisol waarden? Doe hier de Cortisol test van de Slaapwijzer >>

 

Kalmeer je “Ik kan niet slapen” gedachten en val in slaap

De beste manier om je gedachten te kalmeren wordt volgens ons uitgelegd in een gratis Ebook van William van der Klaauw.

William is een echte ervaringsdeskundige en noemt deze negatieve gedachten tijdens de nacht ook wel het “Piekermonster”. Het is de cirkel zal leiden naar het aanmaken van anti-slaap hormonen.

Wanneer je hier over een langere periode niets aan doet zal alleen slaapmedicatie een oplossing voor je zijn. Dit is verre van ideaal en niet aan te raden.

Lees het onderstaande Ebook dus goed door en doe er iets mee.

 

niet kunnen slapen door stress

Hij geeft je tips om van dit zogenaamde monster af te komen zodat jij eindelijk kunt stoppen met piekeren tijdens de nacht.

Via bovenstaande afbeelding kun je dit gratis Ebook direct downloaden (of kijk hier).

 

Slaap Trucjes: werken die echt?

Bestaan er eigenlijk speciale slaaptrucjes? 

Ja, deze bestaan in overvloed. Smeer dit op je keuzen, drink dit, luister dat. Allemaal trucjes. 

Werken ze?  Nee, allemaal onzin. Je kunt niet beter slapen door iets op je kussen te smeren of iets te drinken.

Het zijn allemaal commerciële trucjes die ervoor zorgen dat je een bepaald smeerseltje of drankje zult kopen. 

Ga liever op zoek naar de echte oorzaken

Wanneer je je slaapproblemen wilt oplossen zul je zelf aan het werk moeten. Je moet je lichaam leren begrijpen. 

Op zoek gaan naar de echte oorzaken achter je slaapproblemen is de enige manier. Investeer dus in kennis over slaap en vooral niet in “wondermiddeltjes”.

 

 

Technieken om in slaap te vallen

Zijn er speciale technieken om in slaap te vallen?

Ja en nee.

Wat je jezelf goed moet realiseren is dat goed  slapen al in de ochtend begint. En je hier niet alleen een paar uurtjes voordat je wilt gaan slapen mee bezig moet zijn.

Er zijn natuurlijk wel, zoals ik hierboven ook al heb aangegeven, kleine trucjes die je wellicht kunnen helpen om je voor te bereiden op een goede nachtrust.

Het gaat er allemaal om dat je samen werkt met je lichaam om op de juiste tijd te kunnen slapen.

 

Het succesverhaal  van gestreste en slecht slapende Carla

Ben jij ook iemand die slecht slaapt en bijna alles al heeft geprobeerd? Iemand die “Ik kan niet slapen” heeft ingetypt in Google?

In deze situatie zat Carla ook voor dat ze aan de slag ging met het boek Perfect Slapen in 7 Stappen van William van der Klaauw. 

Op de volgende pagina kun je het hele verhaal lezen van Carla. Carla lag elke avond stijf van de spanning en stress klaarwakker in bed.

Na bijna twee jaar slecht slapen kwam ze erachter dat de dingen die ze deed allemaal averechts werkten.

 

Lees verder waarom Carla nu weer goed slaapt…

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *